Sözlü Tarih: Arjantin'in 2022 Dünya Kupası Zaferi




(Orijinali için şuradan. Orada yer alan videoları buraya ekleyemedim, alakalı başka videolar koydum yerlerine. İyi okumalar.) 


18 Aralık 2022'de Arjantin, Katar'ın Lusail kentinde, nefes kesen 3-3'lük beraberliğin ardından Fransa'yı penaltı atışlarında yenerek, erkekler Dünya Kupası'nı mümkün olan en dramatik biçimde kazandı.

Bu maç bir klasikti, herkesin hatırlayabileceği en iyi finallerden biriydi ve unutulmaz anlarla doluydu. Lionel Messi, 2014'te Brezilya'da düzenlenen Dünya Kupası finalinde yaşadığı kalp kırıklığının hayaletlerini kovarak en büyük sahneye çıktı. Fransa'da Kylian Mbappe hat-trick yaptı ama yine de kaybeden tarafta yer aldı. Arjantin kalecisi Emiliano Martinez, Fransa'dan Randal Kolo Muani'nin son anda yaptığı dudak uçuklatan kurtarışla yıldızlaştı ve belirleyici penaltı atışlarında iki kurtarışa imza attı.  

Bu galibiyet, Arjantin'e 1978 ve 1986'daki zaferlerin ardından üçüncü kez Dünya Kupası şampiyonluğu yıldızını getirdi. Sadece Brezilya (beş), İtalya (dört) ve Almanya (dört) daha fazlasına sahip. Ayrıca Messi'nin, futbol tutkunu ülkenin diğer büyük kahramanı ve 1986 zaferinin mimarı Diego Armando Maradona'nın mirasını yaşatmasına da yardımcı oldu.

Finalde yaşanan dram, Arjantin'in turnuva boyunca yaşadığı inişli-çıkışlı yolculuğa uygun bir son oldu. Suudi Arabistan'a karşı alınan 2-1'lik sürpriz bir yenilgiyle başlayan turnuva, Meksika ve Polonya'ya karşı tırnak ısırtan grup aşaması zaferleriyle geri döndü ve ardından Avustralya, Hollanda --penaltı atışlarıyla kazanılan bir başka zafer-- 2018 finalistleri Hırvatistan'a karşı eleme aşaması galibiyetleri elde ettiler. 



Arjantin'in Dünya Kupası zaferini kutlamak adına ESPN, Star+'da yayınlanacak 'Champions, One Year On' isimli yapım için takımdan 10 kişiyle konuştu. 

İşte kendi ağızlarından, onların hikayeleri. 


Grup aşaması başlıyor

Suudi Arabistan 2-1 Arjantin


22 Kasım 2022. Turnuvanın başlamasının üstünden iki gün geçti ve ilk büyük hayal kırıklığına tanık olduk bile. Messi'nin ilk yarıdaki penaltısı Arjantin'i öne geçirirken, ikinci yarıda Saleh Al-Shehri ve Salem Al-Dawsari'nin golleriyle Suudi Arabistan tarihî bir galibiyet aldı. 


Lionel Messi: Yaptığımız işe, oyunumuza güveniyorduk. Sakindik. Ne yapmamız gerektiğini biliyorduk. Her şey kolayca akıp gidiyordu. Kimse teoride, gruptaki en kolay maç olan o ilk maçı düşünmedi. 

Enzo Fernandez: İlk maçı kazanmanın ne kadar mühim olduğunu biliyorduk. Kaybetmeyi beklemiyorduk. 

Rodrigo De Paul: Gerçekten zordu. Kimse yanlış anlamasın ama Suudi Arabistan karşısında favoriydik, o yüzden sonuç büyük bir darbe oldu. Ondan sonraki iki gün boyunca kendimize "Neden böyle oldu?" diye soruyorsunuz. 

Emi Martinez: Aklımda en çok kalan şey, soyunma odasına girdiğimde yıkılmış halde olduğumdu. Oturdum, kramponlarımı ve eldivenlerimi çıkarmaya başladım. Her şeyi duyabiliyordunuz. Sessizliği hatırlıyorum.

Messi: Yenilginin ardından kafamdan milyonlarca şey geçti. Zor günlerdi. 



Emi Martinez: Psikoloğumla epeyce konuştum. "Meksika'ya karşı kaybedersek eve döneceğimi düşünüp duruyorum ve bu beni bitiriyor," dedim. Sürekli bunu düşünüyordum. "10 günde Arjantin'e dönemem," diyordum. O üç gün çok uzun geçti. 

Alexis Mac Allister: Ertesi gün ailelerimizin gelmesine izin verdiler ve onlarla biraz zaman geçirdik. Bunun takım için önemli olduğunu düşünüyorum. Otelde kilitli kalmak kolay değil. Ailelerimizi görmek, morallenmek gerçekten önemliydi.

Messi: Olanları unutmak için o günün geçmesini bekledim ve sonra gruba bir mesaj yolladım. Ve işte ondan sonra ilerlemeye başladık. Herkes ne düşündüğünü belirtti. Bunu birbirimizin yüzüne vurmak zorunda değildik. Yenilgi şanssızlıktı. Önemli olan, yaptığımız şeye inanmaya devam etmekti. Şüphe duymaya başlayamazdık. Hiçbir şeyi değiştirmemize lüzum yoktu. Sadece olanları unutmalı ve sıfırdan başlamalıydık. Çünkü iki maçı da kazanırsak grup birincisi olacaktık.

Fernandez: Bu da grubun gücünü ve sahip olduğumuz birliği gösteriyordu. Hepimiz aynı yöne doğru ilerliyorduk. Suudi Arabistan maçından sonra tüm maçlar final niteliğindeydi. Bunu söylemiştik. Ya hep, ya hiç. Bir toplantı yaptık ve ikinci maçtan itibaren tüm maçların bizim için final gibi olduğunu söyledik. Böyle hissettik ve böyle oynadık. 


Arjantin 2-0 Meksika


26 Kasım 2022. Teknik Direktör Lionel Scaloni, Suudi Arabistan tarafından mağlup edilen kadrodan beş kişiyi değiştirdi. Gergin geçen ilk saatin ardından Messi, ceza sahası dışından sağ alt köşeye gönderdiği şutla eşitliği bozdu ve ardından, oyuna sonradan giren Fernandez'e, milli takımdaki ilk golünün asistini yaptı. Arjantin henüz eve dönmüyordu. 


Messi: Meksika'ya karşı oynamak zordu. Her zaman zor bir rakip olmuşlardır. Onlarla birçok kez oynadık, neredeyse hep kazandık ama maçlar her zaman zor geçmiştir.

Emi Martinez: Meksika maçının devre arası çok gergindi. Ne yaptığımızdan emin değildik, kendimizde değildik. Çok fazla gerginlik vardı. 

Julian Alvarez: Ben kenardaydım ve hiç bur kadar çok korktuğumu hatırlamıyorum. Böyle bir korku hissetmemiştim. İkinci maçta Dünya Kupası'ndan elenmeye çok yakındık. 



Fernandez: Dünya Kupası'nda devam edip etmeyeceğimiz bu maça bağlıydı. Moral açısından önemli bir maç olduğunu biliyorduk ve neyse ki kazanmayı başardık. Leo o sihirli sol ayağıyla ortaya çıktı. 

Messi: O golün ardından, takım normal oyununu oynamaya başladı. Üstümüzden bir ağırlık kalkmıştı. Artık farklı bir maç haline gelmişti. Dünya Kupası'nın tekrardan başladığını biliyorduk. Meksika maçı, çıkış noktasıydı.

Nicolas Otamendi: İşte orada rahatladık. Benim için Dünya Kupası'ndaki en önemli maçlardan biriydi. Diğer sonuçlara bağlı kalmamak adına ne pahasına olursa olsun kazanmak zorundaydık. 

De Paul: İlk yarıda işler iyi gitmiyordu -- tam tersi yani. Ama o gün, kazanmamızı sağlayabilecek tek kişi, 10 numaraydı. Ve başardı da. Yine.   


Arjantin 2-0 Polonya


30 Kasım 2022. Bu kez drama yok. Mac Allister ve Alvarez --Fernandez'le birlikte artık 11'de yer alıyorlardı-- 2-0'lık galibiyette gol buluyorlar ve Arjantin, grup birincisi olarak son 16 takım arasına giriyor.


Emi Martinez: Polonya'yı ezip geçeceğimizi biliyordum. Sadece Lewandowski'ye uzun top yolladılar. Rakipler derinde savunma yaptığında topu dolaştırıyoruz ve gol yememek onlar için zorlaşıyor. Her maçta rakipler derinde savunma yapıyor ve biz de her zaman bir gol buluyoruz. 

Messi: Tüm rakiplerimize saygı duyuyoruz. Suudi Arabistan maçında olanların ardından daha da fazla. Ama Polonya'yı inceledik. Formda idiysek, onları kolayca yenerdik.

Mac Allister: Polonya maçının ardından kupa, ölümüne bir savaşa dönüştü. Kendimizi şampiyn gibi hissettiğimizi söylemiyorum ama bunu başarabileceğimiz konusunda çok iyimserdik. 



Maçta gözlerden kaçmayan bir nokta var: Messi ve Lewandowski arasındaki saha içi gerginlik. Messi daha önce Lewandowski'yi övmüş ve COVID-19 pandemisi sebebiyle iptal edilen 2020 Ballon d'Or ödülünü kazanmayı hak ettiğini söylemişti. O zamandan beri Lewandowski'nin, bu yorumların samimiyetsiz olduğunu ima etmesi, Messi'yi kızdırmıştı.

Messi kasıtlı olarak Lewandowski'ye doğru dripling yapıyor ve ardından Polonyalı forvetin el sıkışma girişimini elinin tersiyle itiyor gibi görünüyor.


Messi: Lewandowski'nin söyledikleri beni rahatsız etti. Ballon d'Or ödülünü kazandığım zaman söylediklerimde ciddiydim. Ve onun söyledikleri beni rahatsız etti. Daha sonra buluştuk, konuştuk ve bir yanlış anlaşılma olmuştu. Ona doğru top sürdüm, çünkü karşımdaki oydu. Sinirlenmiştim. Söylediklerinin doğru olmadığını düşündüm. Kızmıştım.  

Di Maria: Ben gördüm, siz gördünüz, büyükannem gördü. İşte Messi böyle biri. Bazen bazı şeyleri içine atar. Sonra da bir röportajda yüzünüze vurur ya da futbol sahasında size cevap verir. Onun konuşma tarzı bu ve bence bu normal. Konuşan, ona saygı duymayan ve onun tüm zamanların en iyi oyuncusu olduğunu anlamayan insanlar var. 

Ona bir şey söylememelisiniz. Sonunda sinirleniyor ve daha da kötü oluyor.


Arjantin gruptan çıkıyor

Arjantin 2-1 Avustralya


3 Aralık 2022. İkinci tur. Arjantin, D Grubu'nu Fransa ile aynı puanda bitiren Avustralya ile karşılaşıyor. Messi, ceza sahası içinde boşta kalan topa vurarak turnuvadaki üçüncü golüyle takımını öne geçiriyor ve sonra da Alvarez durumu 2-0 yapıyor. 


Messi: Şans eseri top önümde kaldı. Otamendi topu kontrol etmeye çalışmıştı. Beni görünce durdu. Topu hızlıca almaya çalıştım, ceza sahası içinde fazla boşluk yoktu. Kaleye yakındım ve kaleci geç reaksiyon verdi çünkü bunu beklemiyordu. Güzel bir andı. 


Son dakikalarda Fernandez'in kendi kalesine attığı gol Avustralya'ya umut verirken, kaleci Martinez'in duraklama dakikalarının son saniyelerinde yedek oyuncu Garang Kuol'un şutunu akıllıca kurtarması gerekiyordu. 


Emi Martinez: Kuol topu kontrol ettiğinde Otamendi'nin bana yardım edemeyeceğini gördüm. Topu o kadar iyi kontrol etti ki, gidip onunla ilgilenmek zorunda kaldım. Kurtarışın ardından Romero hariç herkes bana sarıldı, o ise kaburgalarıma tekme attı. Tipik Cuti. Sevgisini bu şekilde gösterir. 



Arjantin 2-2 Hollanda (Penaltılarla 4-3)


9 Aralık 2022. Sıra çeyrek finaller var ve maçtan önceki günlerde yaşadığı sakatlık korkusunun ardından, etkili orta saha oyuncusu De Paul oynayabilecek durumda. Arjantin'in Hollanda ile oynayacağı çeyrek final maçının Lusail'de başlamasından dört saat önce, ezeli rakipleri Brezilya, Hırvatistan ile karşı karşıya geliyor.


Messi: Brezilya 1-0 öne geçtiğinde otelden ayrıldık. Stadyuma yaklaştığımızda Hırvatistan skoru eşitledi. Soyunma odasında masaj yaptırıyordum ve penaltı atışları başladı. O anda Agüero ile konuşuyordum. Bana penaltıları anlatıyordu. Yatağa yüzüstü uzanmış, onun mesajlarını okuyordum. 

Fernandez: Penaltıları izliyorduk. Brezilya elendiğinde bağırdığımız hatırlıyorum, mutluyduk ve Scaloni gelip bağırdı: "Ne yapıyorsunuz aptallar? Maçımız var az sonra!"  Hollanda maçına 10 dakika vardı ve biz soyunma odasında kutlama yapıyorduk. Ama moralimiz için iyiydi bu. 



Arjantin-Hollanda maçı olağanüstü bir şekilde kötü sonuçlandı. Maçın hakemi Antonio Mateu Lahoz, Hollanda'ya sekiz, Arjantin'e sekiz, Scaloni ve yardımcısı Walter Samuel'e de iki tane olmak üzere tam 18 sarı kart göstererek Dünya Kupası rekoru kırarken, Hollandalı savunma oyuncusu Denzel Dumfries'e de son dakikalarda bir kırmızı kart gösterdi. 


Mac Allister: Onlar başlattı.

Otamendi:  Bu konuda en iyisiyle bile baş edebiliriz.

Messi: İnsanlar saha dışında konuştuklarında ve saygı göstermediklerinde sinirleniyorum. Ben asla öyle biri olmadım. Saha içinde milyonlarca şey olabilir ama orada kalır. Maçtan önce ortalığı karıştırmak ya da saygısızca davranmak gibi bir şeyi asla yapmadım ve insanların bana bunu yapmasından da hoşlanmıyorum. Bundan hoşlanmadım. 


Messi yine Arjantin'in ilham kaynağı oldu ve penaltı golünden önce Molina'ya harika bir asist yaptı. Sevincini de Hollanda yedek kulübesinin önüne giderek gerçekleştirdi. 


Otamendi: Leo'nun bunu yapacağını bilmiyorduk. Sanırım ânın sıcaklığıyla oldu. Ama çok konuşmuşlardı.

Messi: O anda yapıverdim. Ve hemen de pişman oldum. O hareketi yapar yapmaz aklımdan şunlar geçti: "Salağa bak... Sanki maçı kazandık ve bitti de." Oluyor böyle şeyler. 


2-0 geriye düşen Hollanda geri döndü. Wout Weghorst, biri duraklama dakikalarının son anlarında akıllıca kullanılan bir serbest vuruş sonucunda olmak üzere, duran toplar neticesinde iki gol attı. Virgil Van Dijk ve Steven Berghuis'in kullandığı iki penaltıyı kurtaran kaleci Emi Martinez, Arjantin'in turnuvadaki ilk seri penaltı atışlarında kahraman olmayı başarıyordu. 

Arjantin'in kritik beşinci penaltısını, oyuna sonradan giren Lautaro Martinez gole çevirecekti.


Lautaro Martinez: Sertçe ve sağa doğru vuracaktım. Ve neden durakladığımı bilmiyorum. Uzun zaman önce böyle penaltılar kullanırdım. Birkaç penaltı kaçırdıktan sonra stilimi değiştirdim. Ve o anda duraklamaya karar verdim. 

Sevincim, bütün bunların ne manaya geldiği, ne kadar sıkıntılar çektiğim, Dünya Kupası'na nasıl başladığım, bileğimin nasıl olduğu ve yarı finalde olmanın ne anlama geldiğiyle ilgiliydi.


Arjantin 3-0 Hırvatistan


13 Aralık 2022. Yarı final. Arjantin, Messi'nin penaltı golü ve Alvarez'in iki golüyle Hırvatistan'ı 3-0 yeniyor. 


Messi: Hırvatistan'la son Dünya Kupası'nda karşılaşmıştık ve bize dört gol atmışlardı. Ama bu kez farklıydı. Eğer turu geçersek, onları yenebileceğimizi biliyorduk. 

Emi Martinez: Hırvatistan maçı, takımın, oyunun her iki yönünde de oynadığı en iyi maçtı. 


Alvarez'in ilk golü, Hırvatistan yarı sahasının hemen içinde başlayan bir koşunun sonucuydu; ikinci golü ise, turnuvanın en güzel hareketlerinden biri olan, Messi'nin savunma oyuncusu Josko Gvardiol'u bir ileri-bir geri döndürdükten sonra Alvarez'i topla buluşturduğu bir driplingin ardından geldi. 


Alvarez: Sanırım milli takımdaki en iyi maçımdı. İlk golü attığımda, koşuya o kadar uzaktan başladığımı hatırlamıyordum bile. Daha sonra izledim. Biraz şanslıydım ama harika bir goldü.

De Paul: İnsanlar, Hırvatistan'a karşı oynadığımız maçın, Fransa ya da Hollanda'ya karşı oynadığımız maçtan daha kolay geçtiğini söylüyor. Ama gerçek şu ki, üç maçta da maç boyunca aynı derecede rahattık. Hep daha iyiydik. 



Arjantin 3-3 Fransa (Penaltılarla 4-2)


18 Aralık 2022. Dünya Kupası finali.


Alvarez: Enzo ile konuşurken, "Dünya Kupası finali oynayacağız," dediğimi hatırlıyorum. O, maçın gelmesi için sabırsızlanıyordu. Ama ben öyle değildim. Maçın bitmesini istiyordum. Neredeyse oynamak istemiyordum. 

Emi Martinez: Babam, "İyi oynayın, abartmayın, hata yapmayın," diyordu. Herkes hata yapmaktan korkuyordu ama ben tam tersini düşünüyordum. Hayatım boyunca oynadığım gibi oynayacaktım, korkmadan, kendime güvenerek. Ne olursa olsun, bir Dünya Kupası finali oynayacaktım. 

Messi: Kupaya bakmak bile istemiyordum. "Bakmazsan dokunamazsın," derler. Ben de bakmadım, ne olur ne olmaz diye. 


Scaloni --turnuva boyunca yaptığı gibi-- takımını tekrar değiştirdi ve Di Maria'yı sol kanatta başlattı. Di Maria, Messi'nin Arjantin'i penaltıdan attığı golle öne geçirmesinin ardından, 36. dakikada durumu 2-0 yapmalarını sağlayan yıldırım hızındaki kontra atağa son dokunuşu yaparak, teknik direktörünü ödüllendirdi. 


Messi: O kontra atak inanılmazdı. Çok hızlıydı. Harika bir gol oldu.

Di Maria: Üç oyuncunun da bir ya da iki dokunuşla sanki mahallelerinde top oynarmış gibi yarattıkları inanılmaz bir ataktı. Açıklaması çok zor. İnanılmazdı. 


Mbappe'nin iki dakikada attığı iki gol, durumu 2-2'ye getirip maçı uzatmalara taşıyana kadar, Arjantin kolay bir galibiyete doğru gidiyor gibi görünüyordu.




Alvarez: 70. dakikaya kadar falan harika oynadık. Sonra beş dakika içinde her şey değişti. 

Messi: Öfkeliydim çünkü gol, topu benim kaybetmemden kaynaklanıyordu, pozisyon sahanın ortasında olsa bile. Top bizdeydi. 


Messi'nin golü 108. dakikada geldi. Hugo Lloris, Lautaro Martinez'in şutunu kurtardı ama seken topu Messi tamamladı ve top çizgiyi geçmişti. 


Lautaro Martinez: Golü kutluyorduk. Yardımcı hakemin bayrağı kaldırdığını görmemiştik. Yedek kulübesi de bizimle birlikte golü kutlamaya gelmişti. Hakem elini kaldırdı ve biz de golün iptal edildiğini sandık. Sonra orta yuvarlağı işaret etti ve biz tekrar kutlamaya başladık. Üç kez kutladık yani!

Alvarez: Skoru 3-2 yaptığımızda, "İşte bu kadar, başka bir şey olmayacak," dedim. Yedek kulübesinde saate bakıyorduk. Di Maria ağlıyordu. Sonra golü attılar ve ağlamaya devam etti. 


İnanılmaz ama öyle olmadı. 116. dakikada Fransa'ya elle oynama sebebiyle bir penaltı verildi ve Mbappe penaltıyı gole çevirerek durumu 3-3 yaptı, ancak dayanılmaz bir gerilim ânı için hâlâ zaman vardı. 123. dakikada --yani penaltı atışlarına saniyeler kala-- Fransa'nın sonradan oyuna giren oyuncusu Kolo Muani kendini kale önünde buldu. Şutu alçaktan ve güçlü bir şekilde alt köşeye doğru yöneldi. Emi Martinez ayağını uzattı ve golü kurtardı. 


Mac Allister: Sanırım reaksiyon gösterenlerden biri bendim. Herkes şoke olmuştu. Kimse inanamıyordu. 

De Paul: Tanrı'ya şükür ki, görmedim. Oturuyordum, bacağımda buz vardı. İki ya da üç gün sonra izledim. İnanamadım. İkonik bir şey bu. Tarihe geçecek bir an.

Otamendi: Topa ulaşamayacağımı fark ettim. Ayak parmaklarımla topu uzaklaştırmaya çalıştım. Ama sonra 'canavarın' sol ayağı topu kurtardı. Sanırım o anda kalbimiz durdu... Arjantinliler acı çekmek için yaşar. Böyle olması gerekiyordu. 

Emi Martinez: Eğer çizgimden çıksam, topu üstümden aşırtırdı. Çizgimde kalırsam da hedef alabileceği koca bir alan var. Ben ikisinin arasında bir yerde kaldım. "Eğer kontrol edersem topu benden alır; onu geçemem, o yüzden vurayım," diye düşündü. Ona o boşluğu verdim ve vurduğunda kollarımı ve bacaklarımı açtım. İçeriye girebilirdi, şut başka bir yere gitseydi gol olurdu. Bu da şans. Kumar oynadım... İçeriye girebilirdi de, girmeyebilirdi de. Ama orada durdu [bacağını gösteriyor]. 


Ve penaltılar. Messi ve Mbappe maç boyunca üç penaltı kullanmış ve üçünü de gole çevirmişlerdi. Penaltı atışlarına başlayanlar da onlar olacaktı.


Romero: İçimden şöyle diyip duruyordum: "Amına koyim, tüm bu olanlardan sonra bu iş penaltı atışlarıyla bitemez." Leo'nun kullandığını ve gol attığını hatırlıyorum. Mbappe penaltıyı attı. Ondan sonra başka bir şey görmedim. Yerdeydim, dua ediyordum. 

Emi Martinez: Sakindim. Birini kurtarırsam üzerlerinde baskı oluşturacağımı biliyordum. Kingsley Coman'ın vuruşu kritikti. Topu ellerimle kurtarmadım. Göğsümle kurtardım, top ellerimin arasından geçti.

Romero: Dibu bir kurtarış yaptı ve ben kendimi yere attım. Dizlerimin üzerindeydim. Aimar yanıma geldi ve, "Kalk, kalk, korkak olma, izle," dedi. Ama yapamadım. Daha da çok dua etmeye başladım. Tanrı'ya, tüm azizlere ve Meryem Ana'ya dua ettim. 


Coman'ın vuruşunu Martinez'in kurtarmasının ardından, Tchouameni'nin şutu da yandan auta gitti. 


Emi Martinez: Şu adamın yüzüne bakın ve gergin olmadığını söyleyin. Ölmüş olduğunu kaleden görebiliyordum. Eğer kaçırırsa, yarı yolda kalırlar ve şampiyon oluruz diye düşünüyordum. 


Arjantin'in dördüncü penaltısını sağ bek Gonzalo Montiel kullanacaktı. Golü attı ve Arjantin artık dünya şampiyonuydu.


Messi: Sakindik çünkü Dibu iki tanesini kurtarmıştı. Şansımız daha fazlaydı. Montiel'e onun penaltısıyla biteceğini söyledim ve öyle de oldu. 

Alvarez: Onunla konuşmadım. Ama bazı takım arkadaşlarımın ona penaltı kullanıp kullanmayacağını, atıp atmak istemediğini sorduklarını gördüm çünkü pek iyi görünmüyordu. Sanırım Lautaro ona vuruşu yapabileceğini söylemişti, o anda beşinci sırada o vardı. Ama 'Cache' kararlıysa asla başarısız olmaz. Sanırım daha önce sekiz ya da dokuz kez penaltı kullanmış ve hepsini gole çevirmişti. Şimdi de bizi hayal kırıklığına uğratmayacaktı. 



Romero: Aklınızdan çıkmayacak bir an. Bir futbolcunun hayal edebileceği en büyük şeyi başardım. Bunun hayalini çok kez kurdum. Bazı güzel anları, bazı o kadar da güzel olmayan anları, oraya ulaşmak için neler yaptığımı hatırladım... Beş dakika içinde her şey aklınızdan geçiyor ve gözyaşlarına boğuluyorsunuz. 

Messi: Kupayla birlikte uyumadım. O sadece bir fotoğraf. Oteldeydik. Kupayla beraber yataktaydık. Birkaç fotoğraf çektirdik ve sosyal medyada paylaştık. 


Dünya şampiyonu olmalarının ardından


Odak noktası elbette Messi'ydi. Daha önce bu kupayı kazanamaması, 'Tüm zamanların en iyisi' konumuna ulaşamayacağının kanıtı olarak gösteriliyordu. Artık öyle bir şey yok.


Messi: Ailem benden daha çok sıkıntı çekti. Sevinçlerin yanı sıra yenilgiler de. Milli takımda onca yıl boyunca eleştirilere katlanmak. Annem, babam, erkek kardeşim, kız kardeşim. Arjantin'de yaşayan ve tüm bunlarla birlikte orada büyüyen yeğenim. Durmaksızın yapılan eleştiriler beni bitiriyordu. Bu biraz da şöyle demek gibiydi: "İşte bu, başardık; en büyük şey, Dünya Kupası. Bu kadar, bitti." 

Fernandez: Telefonumda çok rahat 500 tane WhatsApp mesajı vardı. Ailem, arkadaşlarım, tanıdıklarım... Herkese cevap vermeye çalıştım. Bu biraz zaman aldı. 

Emi Martinez: Bu zafer bütün ülkeyi bir araya getirdi: Zengini, fakiri, orta sınıfı. Beni en çok tatmin eden şey de bu oldu. 

Messi: Tanrı'nın, benim dünya şampiyonu olmamı istediğini ve bunu bana vereceğini biliyordum. Buna daima inandım. Yol boyunca çok büyük engeller vardı. Gerçekten acı çektim. Kötü zamanlar geçirdim. ben, ailem, beni seven insanlar. Çok adaletsizceydi. İnsanlar her türlü şeyi söyledi. Ama ben kin gütmedim. Alçakgönüllülükle ve sessizlik içinde işimi yaptım.

Bu durumu tersine çevirmek benim için bir zafer. Arjantin halkını kazanmak. Zaman zaman sorgulandım. Bugün Arjantinlilerin yüzde 95'i ya da yüzde 100'ü beni seviyor ve bu çok güzel bir şey.


Düşünceler kısa süre sonra geleceğe ve Messi'nin 2026'da düzenlenecek olan, bir sonraki Dünya Kupası'nda bu yeni nesle liderlik etmek için takımda kalıp kalmayacağına dönüyor.


Messi: Orada olup olmayacağımı zaman gösterecek. Normalde, Dünya Kupası'nda oynamayacağınız bir yaşta (39) olacağım. Orada olacağımı düşünmediğimi söylemiştim. Dünya Kupası'ndan sonra emekli oluyormuşum gibi hissettim ama tam tersi, şimdi orada olmayı her zamankinden daha çok istiyorum. Yıllarca acı çektikten sonra tadını çıkarmak istiyorum... Ama benim yaşımda, normal olan, orada olmamaktır. Belki Copa America'da her şey yolunda gider ve devam etmek için her şey hazır olur. Belki de olmaz. Gerçekçi olmak gerekirse, zor.  





Yorumlar